Compunerile – Taram al imaginatiei și creativitatii

Compunerile – Taram al imaginatiei și creativitatii

In stoc

PENTRU COMENZI DE MINIM 5 CARTI SE ACORDA DISCOUNTURI SEMNIFICATIVE, DIRECT PE FACTURA. CONTACTATI EDITURA
21.00  RON
CITESTE CATEVA PAGINI

Lucrarea Compunerile - tărâm al imaginației și creativității se adresează elevilor, dar și cadrelor didactice și valorifică experiența și preocuparea constantă a autoarei în domeniul creației literare a elevilor de nivel primar pentru a stimula de timpuriu imaginația și creativitatea.
Acest volum a izvorât din dorința de a împărtăși din experiența proprie deschizându-le drumuri școlarilor care se inițiază, își dezvoltă competențele literare, tind să performeze în expresivitate și artisticitate dând „frumuseți și prețuri noi“ cuvintelor.
Pe lângă reperele teoretice care indică modalitățile concret-operaționale în formarea de a compune, lucrarea conține activități pregătitoare în acest scop, exerciții variate de creativitate, expresii literare selectate pe domenii, exemple de expresii artistice create de elevi, individual și în echipă, precum și un număr apreciat de creații model realizate de elevi sau scrise de autoare pentru fiecare tip de compunere.
Lucrarea de față însumează toate tipurile de compuneri și își propune să ofere puncte de sprijin pentru elevi și pentru profesorii îndrumători pe tărâmul imaginației și creativității. Diversificarea gradului de dificultate al aplicațiilor este unul dintre obiectivele prioritare ale lucrării. În acest sens, am avut în vedere propunerea unor exerciții de inițiere și înțelegere, continuând cu activități de consolidare prin aplicare și exersare, iar în final, aprofundare și performanță.
Pe lângă capacitățile creatoare, pe tărâmul limbii, pentru școlari e necesar să citească zi de zi lecturi suplimentare, să-și îmbogățească în permanență vocabularul, vorbirea și scrierea corectă.
Disponibilitățile creatoare ale fiecărui elev (ancorat pe tărâmul limbii literare), lectura suplimentară, utilizarea dicționarelor de sinonime, antonime, omonime, comunicarea orală și scrisă exersate în mod corect și îngrijit, efortul susținut și sistematic, încrederea reprezintă premisele redactării unor compuneri reușite.
Dacă în urma parcurgerii acestei cărți,elevii vor reuși să dea frâu liber fanteziei și să călătorească în lumi imaginate de ei și să înfățișeze tărâmuri după placul lor, să-și creeze personaje după propria imaginație sau din lumea basmelor, iar la final vor reuși să redacteze compuneri cu mai multă dezinvoltură, înseamnă că eforturile noastre au fost benefice.

Cuprins:
Capitolul I. Compunerile în școală
I.1. Scopul compunerilor
I.2. Clasificarea compunerilor
1.3. Etapele elaborării compunerilor
1.4. Activitaţi pregătitoare pentru a forma deprinderea de a elabora compuneri
Fişă de lectură (clasa I)
Fişă de lectură (clasele II-IV)

Capitolul II. Modalităţi de stimulare a gândirii creatoare
a. Exerciţii de creativitate
b. Sugestii de compuneri
c. Sugestii pentru explicarea, interpretarea, stabilirea semnificaţiei, opiniei unor enunţuri / expresii / secvenţe / fragmente
d. Expresii artistice din opere literare
e. Expresii artistice create de elevi, individual şi în echipă
f. Alte expresii artistice
g. Expresii de tot felul

Capitolul III. De la imaginaţie la scrierea creativă
Capitolul IV. Tipuri de compuneri. Dezvoltare, performanţă
A  Compunere cu final dat
B  Compuneri cu început dat
C  Compunere după un plan de idei
D  Naraţiune, descriere și dialog
E  Compunere descriptivă cu integrare de expresii / cuvinte / propoziții de sprijin / versuri /fragmente
F   Compunere după un personaj dat / după întruchipare de personaj principal G   Compunere cu dialog
H Compunere descriptivă
I   Compunere după titlu dat
J   Compuneri pe baza unor proverbe, zicători, ghicitori, maxime
K   Compuneri după un tablou/imagine
L   Compuneri gramaticale
M  Compuneri prin analogie
N   Compuneri libere

Review-uri: 0